"" Lisa går på Berghs.: Sitt vackert

tisdag 28 december 2010

Sitt vackert

...och för att knyta ihop föregående inlägg med detta på ett alldeles förtjusande sätt, så har jag vunnit en Eames-stol (både Herman Miller och House Industries jobbar med just märket Eames).

Jag var med i en utlottning på inredningsbloggen Trendenser och vann stolen från en inredningsfirma som jag inte känner för att länka till då de nu vill ha 600 kronor för att frakta stolen till Stockholm men det är en annan historia.

Det är en DSR, en skalstol med metallben, i vitt. Passar fint framför mitt ljusbord!

3 kommentarer:

Anders Arhammar sa...

600 spänn?! Var står det att man måste betala frakten vid en vinst? Det står eventuell vinstskatt, men frakt?
Det måste vara ett företag där den ena handen inte vet vad den andra lovat.
Ett företag där någon tydligen inte fattar att goodwill, det skaffar man inte på det här sättet.
Det här måste vi hålla koll på!

LB sa...

Vi mailas nu och de ska snacka med chefen för att "hitta en lösning" säger det. Hyfsad goodwill iaf.

Anonym sa...

Det står faktiskt exklusive frakt i tävlingen och jag tycker inte det är så illa pinkat med en Eames stol för 600 spänn. Har själv en liten inredningsbutik och med de marginaler som existerar kan man inte bara ge bort frakt. Skönt att det löste sig i alla fall.