"" Lisa går på Berghs.: En kväll i juni - farväl

fredag 10 juni 2011

En kväll i juni - farväl

Nu dör den här bloggen. Det har varit en fin tid, tre år, längre än jag trott. 875 nedplitade inlägg, från noll till tusen läsare. Jag tänkte komma tillbaka sen och berätta vad det blev av mig och länka till mig nya blogg som jag hoppas att jag startar. Men Lisa går aldrig mer på Berghs. Det här är en kärleksförklaring. Till er alla:

Du som läst bloggen sedan den började, du som hittade hit igår, du som läser sporadiskt, du som tittar in oftare än du vågar erkänna.

Du som ska söka Berghs, du som hatar Berghs, du som aldrig hört talas om Berghs. Du som är designnörd, du som lärt dig något av mig, du som inte visste vad grafisk design var och fortfarande känner dig förvirrad.

Du som är min vän eller släkting, du som är en främling bakom tangentbordet, du som sett mig på stan och velat säga hej.

Du som tycker jag har fel, du som tycker jag är bra, och absolut även du som stör dig så otroligt på det jag skriver (men ändå inte kan låta bli att läsa)

Du som sitter bakom skrivbordet en regnig dag och det är tisdag och november och klockan går så långsamt och du drömmer dig bort och du känner i hjärtat att du vill göra något annat, vara någon annan, leva ett annat liv och du kollar mailen kollar Facebook kollar bloggarna kollar Lisa går på Berghs och tänker så där vill jag vara, sånt där vill jag göra, ett sådant liv vill jag leva, det där verkar vara något för mig.

Du som reser dig då, den här bloggen var till dig!


3 kommentarer:

Jay sa...

Tack för en härlig blogg och nu blir det kul att vänta in den nya bloggen. Hoppas att jag är med där också ibland! /"Jay"

Anonym sa...

Grattis Lisa! Dags för nya äventyr, nya utmaningar. Jag hoppas verkligen att man kan få följa med i de också. Det kommer bli tomt utan LisagårpåBerghs. Jag tillhör definitivt den där kategorin som du nämnde sist:)

Kram och på återläsande I wish
/Jen

Anonym sa...

Stort lycka till med allt du vill Lisa!.. och jag kommer definitivt sakna dina blogginlägg. Även om jag inte kommenterade så ofta, så följde jag den flitigt. Tack till dig!
/Vera (litevera.blogspot.com)