"" Lisa går på Berghs.: Nordiskt?

torsdag 10 december 2009

Nordiskt?

Så där ja, nu har jag gjort ut alla saker, kvar är bara en förklarande PowerPoint som jag sitter med inför redovisningen imorgon av min grafiska identitet för Nordiska Muséet. Jag kommer att visa upp:

  • En giftbag (se bild)
  • Flyers för tre utställningar (bild, delvis)
  • Två små paket inslagna i muséets oresentpapper
  • Tre kuvert med etiketter och sigill på baksidan
  • Profilkarta med färger, typsnitt och tillämpningsområden

Oj vad lite det lät nu, hm, låt mig återkomma då hjärnan är piggare. Igår tillverkade jag kassen, vilket nog var det svåraste. Jag köpte mig en vit pappkasse på Svanströms papperhandel att utgå ifrån. Den vek och skar jag isär och sedan bigade (förvek) jag likadana veck på mitt egetutskrivna mönstrade papper i rätt storlek. Det var bara det att det var lite svårt att komma ihåg hur den dåmera sönderskurna och uppvikna kassen en gång suttit ihop...



...därför köpte jag förstås TVÅ kassar på Svanströms förstår ni väl! Så jag hade en hel kasse att titta på också. Jag känner ju mig själv......


Mina flyers blev också fina, de har jag ändrat och ändrat igen och de låg och marinerade länge innan de fick sin slutgiltiga form. Jag gjorde orginal med svart text på mönstrad botten. Sedan skrev jag ut dessa på papper i exakt samma färg som mönstret, tada - reliefeffekt! Det blänker lite snyggt då man vickar fram och tillbaka på papperet. Synd inte på bilden dock, ge er till tåls!

Inga kommentarer: