"" Lisa går på Berghs.: Typ fyndat

onsdag 9 december 2009

Typ fyndat

Ojoj hörni, gissa om jag blev glad då vi hittade detta tittskåp ståendes i källargången. Det fick följa med upp direkt (nej det var inte stöld, man skulle nämligen ställa ut sina grovsopor där den veckan).

Både jag och Jay har vuxit upp med tittskåp i våra föräldrahem och ett gjort för blytyper vore ju det roligaste för mig. Då vi bar upp det blev jag om möjligt ännu mer glad då jag läste på sidan -Univers Halvfet Petit. Univers är ju ett typsnitt jag både gillar och använder och jag har aldrig sett en typlåda med fonten utmärkt på sidan.

Våra första föremål är några små kameror Jay plockade upp i New York. Fint va?


1 kommentar:

Jessica sa...

Sött! Julklappsfunderingarna för alla år framåt är alltså säkrade. :) Det där kommer att vara jätteroligt att samla saker till, på resor och så. Sen stå framför och luta huvudena ihop och bara mysa i minnen.