"" Lisa går på Berghs.: Halvmessyrer

tisdag 17 maj 2011

Halvmessyrer


God morgon! Jag sitter och funderar på en svår sak. Mitt examensprojekt, Creti.se, ser ju ut som den gör; en enkelt uppbyggd HTML-sida med en inte allt för flashig design. Men den fungerar bra, är användarvänlig och lättnavigerad och är dessutom lätt att ändra i. Men jag har fått många synpunkter, från handledare, klasskompisar, lärare, att jag borde bre på mer och strunta i programmeringens begränsningar. Dvs göra en fejkad sida i till exempel PowerPoint där man kan klicka och prova och få rätt upplevelse under utställningen, som jag ändå kan skapa lätt utan att behöva ta hänsyn till funktion. Men det som gnager mig är att jag inte vill att folk ska gå hem och knappa in creti.se och komma till en sida som ser helt annorlunda, och kanske sämre, ut.

Igår satt jag och pillade lite med php och css och provade mig fram, nu har jag bytt ut loggan samt gjort menyn i versaler med bättre tracking (bokstavsmellanrum). Genast tycker jag att den känns proffsigare. Sedan om jag utökar sortimentet lite, kanske lägger till några element, vad tycker ni?

Inga kommentarer: