"" Lisa går på Berghs.: Zzz blir Bzzz!

torsdag 19 maj 2011

Zzz blir Bzzz!

Idag vaknade jag kring 06-snåret och känner att en tupplur på lunchen, ja det skulle vara ganska så skönt. Men det blir en kopp kaffe istället!

Jag sitter hemma och jobbar och har bestämt mig för att göra det resten av skoltiden. Dels för att Dator är sjuk (fläkten är söder och den dör efter 2-3 timmars användning och tar läänge att starta) och dels för den stressiga stämningen i ateljén. Imorgon ska jag dock åka dit en sväng för att skriva ut men då har jag bokat ett rum där jag kan låsa in mig och flaxa med armarna utan att riva ned någons nybyggda förpackningsmodell och fälla två förstaårsstudenter till marken...

Jag tror också att vi ska få vår bakre montervägg som är en MDF som vi får måla vit. Jag tänkte göra en schablon av min logo sen och spraymåla den på väggen. Har ni sett den nya på Creti.se? Funkar den?

Nu ska jag njuta av en kaffebuzz och göra klar en informationsaffisch som ska hänga i montern. I eftermiddag måste det bara bli en "lunchlöptur" (jag resonerar så att jag har en timmes lunch, och eftersom jag äter lunchen framför datorn tränar jag hellre den timmen) i detta perfekta springväder. Eller en lunk, jag har ett skadat knä som jag kurerar.

En vecka kvar till examensutställningen. Just sayin.

2 kommentarer:

Maria sa...

Ta dammsugaren och "blås ur" fläkten på datorn, brukar hjälpa :)

Btw, du som ändå går på Berghs, hur lång tid efter att du skickat in din ansökan ringde de dig när du sökte? :)

LB sa...

Det ska jag definitivt prova!

Hm, de ringde mig i slutet av juni tror jag... men tyvärr minns jag inte när riktigt. Jag vet inte om du har kontakt med några andra sökande men vi var ett gäng som hängde på Grafiskt Forum och där märkte man ju när de börjat ringa folk :)