"" Lisa går på Berghs.: Mjölk?

onsdag 27 augusti 2008

Mjölk?

Vilken härlig känsla att vakna upp en måndag och veta att dagen garanterat kommer fyllas av roligheter.Idag kom vårt riktiga schema igång. Den första lektionen var Grafisk Form 1 med Minja Smaijic, som även är den som intervjuade mig när jag sökte Berghs. Minja inspirerade oss med en underhållande PowerPoint-presentation som visade hur grafisk design finns runt omkring oss i vardagen.

Vi fick även vår första uppgift: att förpacka ett typsnitt i fysisk form, det vill säga i en förpackning som man kan hitta på en hylla i affären snarare än köpa över nätet som nu är vanligast.

Min första idé, att lägga typsnittet på ett USB-minne, lägga det inuti en bokstav och göra det hela till ett smycke, förkastade jag direkt när jag insåg att en tjej i årskurs 2 hade gjort exakt detta förra året. Jahapp! Här finns det alltid någon som är mer kreativ.

Min andra idé, den jag tänker köra på, är jag jättenöjd med. Här kommer en ledtråd:


Om en vecka är inlämning - mer om mitt arbete innan dess!

Inga kommentarer: