"" Lisa går på Berghs.: Nu ska vi prata allvar...

tisdag 19 augusti 2008

Nu ska vi prata allvar...

Idag fick vi gå in i vårt första gruppprojekt: Att lansera Berghs varumärke i en ny bransch. Och det var sannerligen nya branscher; budfirma, djuraffär, SPA, byggföretag. cirkus, taxifirma... och vi fick: popband.

Innan grupparbetet började höll Fredrik Lundgren, Creative Director på Starring, en mycket inspirerande föreläsning om grupparbete och kreativitet. Jag uppskattade verkligen att han var konkret och inte svävande i sina tips. Dessutom lockade han oss till skratt.

Min grupp bestod av elever från samtliga diplomutbildningar men bara en kille och en 2:a. Dynamiken tog lite stryk av det tror jag, men det var kul att genast tvingas arbeta ihop med åsiktsstarka främlingar. Vi hade mest problem med att lägga ambitionsnivån, några ville spexa till det och några ville göra ett väldigt seriöst arbete. Jag vill också vara ambitiös men inte för att jag tror att man måste det på ett introprojekt, utan snarare för att jag LÄNGTAT efter att göra sånt här. På allvar.

Under gruppens diskussioner satt jag och ritade små monster i min bok, förmodligen är detta den enda skolan där det inte tolkas som nonchalans! : )

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad har ni för schema första veckan?