"" Lisa går på Berghs.: Titta in i kameran

fredag 29 augusti 2008

Titta in i kameran

Idag hade vi retorik, eller presentationsteknik som det heter på schemat. Vi fick förstås presentera oss inför alla vilket några fann jobbigt. Jag icke bland dem, även om det förstås alltid kittlar lite i magen när man går fram. Nästa vecka är läxan dessutom "show and tell", dvs ta med dig en sak hemifrån och berätta om den! Jag hoppas vi ska tala mycket om kroppsspråk för det tycker jag är väldigt intressant.

Igår sa en tjej jag pratade med på lunchen att hon oftast står med handen för munnen på alla kort, hon vet inte varför. Hon skämdes inte över sina tänder eller sitt leende påstod hon, ändå blev det alltid samma sak på varje bild.

Jag tycker mest det ser ut som om man vill vara lite flickig. Den pose jag tycks göra mest på foton är V-tecken. Vet inte riktigt varför, jag vill väl spexa till det? Om man har en dålig dag kan man ju istället titta nedåt, och se lite cool ut!

Inga kommentarer: