"" Lisa går på Berghs.: M-day, B-day

måndag 5 oktober 2009

M-day, B-day


God måndag! En väldigt bra måndag är det då jag blir kramad mycket, jag fyller nämligen år idag! Dock känner jag mig rätt förkyld så jag hoppas jag inte behöver stanna i skolan allt för länge.

Jag har just haft en delredovisning för Martin Frostner, visat hur långt jag hunnit med min grafiska identitet åt Nordiska Muséet. Jag fick positiv feedback, särskilt för det mönster jag utvecklat och jobbat stenhårt med. Det är baserat på mönsterelement från gamla livstycken och bonader som finns i Nordiskas samlingar.

Det är verkligen toksvårt att göra ett mönster, man måste lyckas med en bra mönsterrapport som det heter (rutan uppe i högra hörnet) som fungerar som en "stämpel" för att skapa större ytor av mönstret. Däri kan man inte bara slänga in saker utan det måste även vara halva element som ni ser, annars kommer det bli en känsla av tomma hål och ränder i mönstret.

Nu ska jag försöka få i mig lite lunch och sedan blir det Digital Kommunikation och grupparbete X2.

Trevlig vecka!

4 kommentarer:

Anders Arhammar sa...

Det är lärorikt med dina berättelser, man inser att slumpen har inget att säga till om. Vartenda streck finns där för att det är just det strecket som ska vara just där, just då.
Och så GRATTIS!!!! Hipp hurra, klackarna i taket, happy happy biiiiirthday to ya.

LB sa...

Tack att du påpekar det, det är just sådant (timmar och åter timmar av research samt att sedan veta hur man ska, väl avvägt, tillämpa den kunskap man tillgodogjort sig och integrera den) som gör en god grafisk formgivare!

Jessica sa...

Det ser verkligen snyggt ut, att du inte har mer Lisa-konst på väggarna!

LB sa...

Jessi: du får önska dig något mönstrat i julklapp :)