"" Lisa går på Berghs.: Mina bidrag till Extrafilms designtävling

tisdag 6 oktober 2009

Mina bidrag till Extrafilms designtävling

Tja, vad säger ni...? Detta är alltså ett greetingcard (framsida) och en större canvas (fototavla), de svarta ramarna är platser för foton.

Jag blev ganska nöjd, men tyckte att jag fick kompromissa mycket med ursrpungsdesignen på grund av lite underliga formkrav. Bland annat fick det inte finnas några objekt 16mm ifrån kanten om de inte var utfallande (gick ut över kanten) vilket gjorde särskilt julmotivet konstigt tycker jag, då det var placerat på ett 105x150mm kort (där 16cm på varje sida ju alltså är ganska mycket).
Sedan tyckte jag att jag gjorde julmotivet för detaljerat och sommarmotivet för enkelt...

Men usch vad jag klagar på mitt eget arbete, olikt mig, tycker ni inte? Nej - det blev fint och jag hoppas juryn håller med mig.

Edit: Okej något blev fel - självklart är julbilden blå och inte röd, konstigt? Men hinner inte kolla upp det nu så ni får ha lite fantasi. Dags för fika och häng med Essie på Story Hotel!

1 kommentar:

essie sa...

...och jag har en presang i en påse! hihi...