"" Lisa går på Berghs.: Framvärkt

måndag 28 februari 2011

Framvärkt

Jag fick en glad överraskning imorse; jag hade sett fel på vår deadline. Uppgiften jag nämnde nedan ska vara inne på onsdag först, skönt. Dock blir det inte så mycket jobb på tisdagen, då har vi heldag typografi 3-introduktion. Eric Ericson på förmiddagen, Henrik Nygren på eftermiddagen. Två spännande män tycker jag, då gäller det att lyssna.

Så jag pillar vidare med min informationsgrafik. Jag såg igår att den tagit ett dopp i 50-talet utan att jag tänkt på det (mina färgval och typsnitt), så nu sitter jag och kollar på gamla annonser och affischer.

Det är toksvårt att få det snyggt, att få en balans mellan alla objekt. Jag har inte riktigt öga alltid för vad som är fel i min design, jag sitter och plirar men kommer som bäst fram till att något måste tas bort eller läggas till. Men inte vad.

Vilken av dem?

6 kommentarer:

Niki sa...

om jag vill komma i kontakt med dig, vilken mailadress når jag dig på? MVH /Niki

Niki sa...

du får gärna maila mig på nikivirf@gmail.com

LB sa...

Hej Niki, du kan nå mig på lisagarpaberghs@yahoo.com!

annika sa...

höger, helt klart.

Anders Arhammar sa...

Höger alla gånger. Vill du testa lite mer, tjocka till den högra aningens?

LB sa...

Japp ska testa lite till men ni har nog rätt... dock är den till höger Bodoni, fonten som är precis lika uttjatad som Archer var för ett par år sedan (dock vacker). Men det gör ju inte så mycket då det gäller siffror, eller annars heller kanske :)