"" Lisa går på Berghs.: Ljudande

torsdag 10 februari 2011

Ljudande



Hej och godmorgon med ett inlägg jag hade tänkt skriva igår, men jag orkade inte. Förmodligen för att jag var så trött då vi hade kvällslektion i onsdags, vilket passande nog är den lektion jag tänkt berätta lite om och visa några bilder.

Jag redogör ju rätt klent för vad som händer lektionstid nuförtiden, men det beror till stor del på att lektionerna inte alls är lika många, händelserika och workshoppiga som de var i början av utbildningen, nu är det mycket eget arbete som gäller.

I onsdags kväll hade vi i alla fall Brand Sense och inbjudna att föreläsa var Heartbeats, som jobbar med ljudbranding. De skriver även bloggen Sounds like branding och har gett ut en bok i ämnet med samma namn.

Två proffsiga damer höll en presentation samt engagerade den mycket trötta klassen i ett par övningar. Dels skulle vi placera ut några olika godissorter utifrån en cirkel med olika karaktärstyper, ni ser på bilden. Några påsar var öppna och halvtomma redan innan övningen var slut...

Sedan fick vi fokusera på en av påsarna nämligen Djungelvrål (blä säger jag) och försöka ringa in vilken typ av musik som passade varumärket. Korta musiksnuttar spelades upp medan klassen fick varsitt grönt och rött papper (ja och nej) som skulle hivas upp utan att tänka allt för mycket. Vi tyckte rätt lika tror jag?



Inga kommentarer: