"" Lisa går på Berghs.: Grafiska identiteter och hemligheter

onsdag 23 februari 2011

Grafiska identiteter och hemligheter

En liten kaffepaus nu. Samma jättemugg som jag värmer på för tredje gången.

Jag har länge letat efter en plats med bra referensmaterial för grafiska identiteter, nu har jag hittat den! Lovely stationary handlar just som namnet antyder om brevpapper men där finns allehanda bra inspiration på identitetsfronten.

Det är nästan så att jag inte vill dela med mig av mitt superba fynd! Å andra sidan visade jag några i klassen idag hur man använder mitt älskade färghjul i Illustrator (utifrån vilket jag får hjälp att välja färger till i princip 99% av allt jag skapar) så snart har jag inga hemligheter kvar...

3 kommentarer:

Petnoga sa...

Sharing is caring. : )

LB sa...

Då kanske du kan shara någon bra infographics-blogg som Madde sa att du satt på?

Petnoga sa...

Det var nog den här hon menade:
http://www.informationisbeautiful.net