"" Lisa går på Berghs.: Baby Q&A

onsdag 25 november 2009

Baby Q&A

Babyb... nej besökarboom menar jag! En sådan inträffade efter mitt senaste avslöjande. Och det har dykt upp några följdfrågor som jag tänkte svara på. Även om bebben är något som rör mitt privatliv och inte det jag skriver om i bloggen så påverkas ju även min vardag i skolan, så här kommer svar.

Q: Ska du sluta på Berghs nu?
A: Nej, jag ska ta en sabbatstermin. Jag går höstterminen ut, är ledig med pyret ett år och återvänder sedan nästa vår för att gå ut med årets ettor (lagom tills högkonjan, yey!).

Q: Tror du att du kommer återvända?
A: Självklart! Det är en tradition tydligen, varje år drabbas någon av babylyckan på Berghs men de brukar troget komma tillbaka och avsluta skolan.

Q: Kommer du att sluta blogga?
A: Jag vet inte. Lisa går på Berghs får nog gå i ide ett år tills jag återvänder. Men tills dess får jag se om jag har tid/lust/inspiration till en ny blogg, om det nya livet. Har ni några förslag på vad den skulle handla om?

Q: Kommer du ägna dig åt grafisk design under sabbatsåret?
A: Jag kommer frilansa i den mån jag har tid och ork, samt klura en massa på mitt slutprojekt som ju ska lanseras våren 2011.

Q: Kan du berätta något mer om knodden?
A: Det är en liten kille som är stor för sin ålder. Av ultraljudsbilderna att döma är han väldigt monokrom i färgerna.

Q: Vad är babyns största inspirationskällor?
A: Paul Rand, vintage-tapeter och Berlin.

Q: Vilken musik gillar bebben?
A: Vi är osäkra ännu men om man ser på blodsbanden tror vi i tonåren på svenska punkband med obskyra namn och lite för mycket Take That.

Q: Kommer ni uppfostra barnet enligt Marcus Gärdes typografiska principer?
A: Självklart.

3 kommentarer:

Anders Arhammar sa...

Punk och take that. hmmm...
Där ska vi nog kunna komplettera med lite riktigt musik också. Mormor och farfar ska nog kunna klippa ihop ett bra blandband.

esso sa...

Bebben gillar ukulele! ju!

Jessi sa...

Inget säljer så bra som BABYLYCKA. Kanske NAKENCHOCK, men det hoppas jag att du slipper ta till för att locka besökare. :)
Den nya bloggen ska naturligtvis handla om motorcyklar, handboll och påtning. Till exempel!