"" Lisa går på Berghs.: Närkontakt

tisdag 11 januari 2011

Närkontakt

Här kommer lite försenade bilder från i fredags då vi besökte Wieselblads showroom. Det gjorde verkligen skillnad att få se och klämma på vid Annikas kollektion, och dessutom få en privat genomgång av designern själv. Den bestod av endast elva plagg om jag inte minns fel, och är en sommarkollektion. På hemsidan hittar ni ett par kollektioner till.

Jag skulle inte själv påstå att jag är intresserad av mode, däremot tycker jag det är roligt med kläder, om ni förstår? Därmed inte sagt att Wieselblads kollektion endast riktar sig till modelejon, men det är dem jag tänker på då jag ser den. Jag är inte så förtjust i svart men i sommarkollektionen får några fina silvriga tyger ta plats och visst fanns det ett par byxor jag skulle kunna tänka mig bära.

En packe tygprover vi fick låna. Överst ligger det A kallar "mitt bacontyg" : )

Alla tyger är handfärgade och plaggen delar av ett stort tygstycke

Baconklänning?

Kollektionen: mycket svart





Liten rundkik

Inga kommentarer: