"" Lisa går på Berghs.: Uppdatering

måndag 24 januari 2011

Uppdatering

Trogen bloggläsare minns kanske mina inlägg från praktiken förra hösten. Då var det mesta hysch-hysch hemligt men nu finns flera av produkterna jag jobbade med då ute på marknaden, så jag tänkte visa några av dem:
Det här brödmärket pitchade vi på och jag satt ett par dagar och ritade olika sorters rutmönster. Och så fotade jag bröd i dåligt novemberljus också, minns ni det? Så här blev resultatet, lite mer nedtonat än de spår jag var med och arbetade fram, vill jag minnas. De vann pitchen (det var efter att praktikperioden var över) och här kan ni läsa lite mer om detta.


Det, ska vi säga, minst roligaste var nog att sitta och korrigera designen på dessa burkar. Grafisk formgivning är inte bara glamoröst skapande utan kan också bestå av ändlös mailpingis med en kund som vill flytta ett ord två milimeter till vänster exempelvis...

Det absolut roligaste var att rita pins. Om ni minns : ) Så här blev resultatet:

Detta case finns beskrivet här.

Inga kommentarer: