"" Lisa går på Berghs.: Perfekt imperfektion

onsdag 6 april 2011

Perfekt imperfektion

Som formgivare tar jag mig friheten att tycka ganska så brett inom mitt fält, nu tänker jag ha lite åsikter om smyckeformgivning, positiva sådana.

Den här ringen, från Bario-Neal sammanfattar allt vad jag tänker och vill och gillar och strävar efter vad gäller skapande. En sådan fantastisk blandning av fina råmaterial (guld och diamanter, kan det bli bättre...?) och rå, organisk form. Och jag kan inte slita ögonen från det där stället där den är lite för smal, ser ni? Det är liksom jobbigt att se på, hjärnan letar förgäves efter symmetri, eller hur? Jag kan inte riktigt uttrycka min förtjusning utan att fastna i floskler. Men den är så, så fin.



Och jag kan tänka mig att det finns många människor som tycker den är vidrig, något som - måste jag erkänna - bidrar ännu lite mer till min förtjusning...

Inga kommentarer: