"" Lisa går på Berghs.: På andra sidan ankdammen

onsdag 19 augusti 2009

På andra sidan ankdammen

Jag och gänget sitter på Café 60 lite längre ned på Sveavägen och spånar, spånar. Idag har jag på mig min Coca cola-pastischtischa (där var ett intressant ord, hörni) som det ju står Coco Chanel på. Den kommer ifrån The T-shirt Store som jag tycker har många fina t-shirts (och som E i klassen designat för!)

Men frågar jag vissa formgivare är TTS inte ett ställe att köpa orginella tischor, särskilt inte om man har designkoll, det är massproducerat och att likställa med t-shirts från kedjorna.

Frågar jag någon med lite mindre intresse för design och mode är TTS istället ett prettoställe för hipsters som vill synas, där handlar man om man inte nöjer sig med de snygga trycken på Carlings.

Det är en mycket liten damm.

2 kommentarer:

Jessi sa...

Och ett väääldigt smalt spann för att ha det där exakt rätta. Samtidigt passa sig noga för att vara "so two weeks ago". Stackars de ängsliga.
Snygg tischa!

LB sa...

Och inte att förglömma, vilket jag försökar poängtera lite, att det är precis lika illa att sitta på andra sidan dammen och klaga. Tack!