"" Lisa går på Berghs.: Vridet

tisdag 18 augusti 2009

Vridet

Är inte Rubiks kub en ganska snygg pryl? Fina färger, snygga mönster... Jag har rotat fram familjens gamla åt Jay som ville ge den ett försök. Själv har jag en handskriven guide hemma hur man på någon minut eller två löser den - min kusin G som liksom jag tjusas av meningslös briljans (han lärde sig 200 decimaler på pi förut) har plitat ned hur man vrider och vänder. Funkar det inte finns ju alltid den klassiska lösningen - att pilla loss och flytta om klistermärkerna :)

Påminn mig att jag ska designa något med inspiration hämtad från denna fina gamla leksak!

2 kommentarer:

Karrow sa...

En handskriven guide hade inte suttit helt fel...eller så gör som du säger, pillar bort klistermärkena och sätter dit dom i rätt ordning. ;)

LB sa...

Du får googla runt lite efter guider då, om du har en kub! Det är rätt kul faktiskt...