"" Lisa går på Berghs.: Svårkommunicerat?

onsdag 26 augusti 2009

Svårkommunicerat?

Hej denna regniga onsdag (regnar det i resten av landet också?) Jag är trött och lite förkyld, har laddat upp med energi inför terminens andra föreläsning i Digital Kommunikation. Det är ett ämne som vi har ihop med Interaktiv Kommunkation-klassen, och den första lektionen tror jag landade lite snett för oss som går Grafisk Design. Det rådde inte brist på floskler och det var svårt att greppa hur ämnet skulle vara givande för oss. Sen blev det förstås inte bättre av att läraren i ett ögonblick av tanklöshet likställde det vi ägnar oss åt med att tillverka broschyrer och etiketter – vilket utlöste ett ogillande sus i klassen.

Bättre kommer det gå idag hoppas jag, och det verkar lovande hittills. Dagens föreläsare är Klaus Salminen som har den krångliga titeln Vice President Web Group Communication på Elektrolux och pratar om deras relation till digital kommunikation. Jag vet inte ännu hur intressant ämnet är men jag vet att Klaus är duktig på att tala; långsamt, tydligt, fångande. Och det räcker för mig idag.

Inga kommentarer: