"" Lisa går på Berghs.: Sommarens sista suck

tisdag 25 augusti 2009

Sommarens sista suck

...hör vi väl denna vecka va? Inte mig emot - född på hösten som jag är har jag alltid älskat denna årstid. Den svala, klara luften, lövens färg och himlens, för att inte tala om den där känslan av hopp och nystart, ungefär som när man var liten. Minns ni hur kul det var att välja nytt bänkpapper och bokplast? Mamma vek och klistrade mina böckers hörn så nogsamt, minns jag!

Jag och NB försöker förtvivlat sy ihop ett gruppmöte för att fortsätta jobba med The One Show-uppdraget. Tyvärr så vill det sig så illa att när inte vår klass har lektion, har Reklamklassen det. På torsdag är det en handledning igen med Jenny Arvenäs från Farfar, och då ska vi ha genomarbetat vår idé ytterligare. Men jag känner mig inte stressad. Är detta ett oroväckande tecken på bristande engagemang i uppgiften?


Idag missade jag tyvärr första lektionen i Visuell Kultur pga ett viktig åtagande som inte gick att flytta, men jag har mailat med vår lärare Jacob och läst kompendiet, så jag kommer nog ikapp. Jag har haft en bra dag: ätit lunch med mina gamla PR-kollegor på eftermiddagen (jag älskar att gå Berghs, men åh vad jag kan sakna kontorsgemenskapen ibland; morgonmyset, kaffet, skämten, luncherna, kollegorna), men innan det hann jag och Jay med en frukost utomhus på Södermalm i augustisolen. Än värmer den!

Inga kommentarer: