"" Lisa går på Berghs.: Livet 2.0

torsdag 11 september 2008

Livet 2.0

God morgon! Här sitter jag och dricker godaste kaffet; varm minimjölk med snabbpulver i (tack till min kollega Johannes som lärt mig detta) och tecknar. Det känns som om jag inte vill göra något annat eller vara någon annanstans just nu. Livet!

Igår hos frisören bläddrade jag i boken Pretty: The Nylon Book of Beauty som jag varit sugen på att köpa tidigare. Där fanns underbara teckningar av diverse sminkprodukter, och jag tänkte det vore något att ge sig i kast med.

Som några klasskamrater redan påpekat är jag väldigt förtjust i att teckna vardagsobjekt, gärna småskeva i tusch med tjocka linjer. Sminkprodukter är oftast små och detaljerade i utformningen, samtidigt har de en hög igenkänningsfaktor. Tror jag ska teckna hela mitt badrumsskåp öppet någon gång...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej hej, kul blogg hälsar Calle