"" Lisa går på Berghs.: Som en prinsesstårta

måndag 8 september 2008

Som en prinsesstårta


Veckans uppgift i Grafisk Form 1: Att göra ett omslag till pocketboken I dina kläder av Jane Green. Jag har inte läst boken, men jag har faktiskt läst en annan bok av Jane för längesedan.

Jag valde att fokusera lite på kläder, eller tyg som i kläder. Därför klädde jag den i rosa tyg och spetsar. Titel och författare skrevs i filt, och i detta nya favoritmaterial (så lätthanterat!) gjorde jag även månpockets logo på baksidan, den var enligt uppgiften tvungen att finnas med.

Jag blev mycket mer nöjd med boken än med typsnittsuppgiften, boken liknar mer min förlaga i huvudet.

1 kommentar:

Anonym sa...

Gud så kul uppgift! Jag ska söka Berhgs och Forsbergs nästa år, ska bli jätte kul att se vad ni gör å så. Lycka till! Kram //Sanna