"" Lisa går på Berghs.: Så mycket skönhet i världen att jag inte kan hantera det...

torsdag 18 september 2008

Så mycket skönhet i världen att jag inte kan hantera det...

Ledsen för dålig uppdatering, det beror på att jag fortfarande har jätteont i ryggen... och att sitta framåtböjd över en liten laptop förbättrar inte situationen.

Trots detta har jag haft rätt mycket tid att söka inspiration till vårt externa projekt, utan att använda datorn då. Jag har framför allt bläddrat mycket i böcker och magasin, vilka de som känner mig vet att jag har en livstidsförbrukning av redan...

Ibland när jag bläddrar i en bok där sida efter sida innehåller vackra, smarta och innovativa bilder kan jag drabbas av en överväldigande och lite kväljande känsla. Det finns redan så mycket gjort och så många begåvande människor, jag önskar ibland att man fick gräva efter guldet istället för att bländas av det.

Ju mer man tänker på det desto mer ser man skönhet omkring sig varje dag och överallt. Denna scen ur filmen American Beauty har en slutreplik som jag alltid tänker på då den där känslan kommer över mig.

3 kommentarer:

Anonym sa...

ingenting är nytt, har jag insett

Ning

Anonym sa...

American beauty är en prettofilm! ;) Men den är bra.. Vad som dock skulle ha gjort den ännu bättre, är om Chevy Chase hade tagit huvudrollen istället för Kevin Spacy som det var tänkt från början. Då hade jag jag haft större överseende med den där jäkla papperspåsen...

LB sa...

Han heter Kevin Spacey ;)