"" Lisa går på Berghs.: Var är tvålen syster?

måndag 15 september 2008

Var är tvålen syster?

En stor omställning för den som börjar plugget igen efter ett antal år på arbetsmarknaden är förstås försämrad ekonomi. De flesta som känner mig vet att jag oftast är pank, men att jag å andra sidan också lever ett väldigt roligt och rikt liv! Men nu är det allvar eftersom min inkomst är mindre än en tredjedel av den forna i månaden, utan dramatiskt förändrad livsstil. Främst har jag dragit in på uteluncherna förstås, och taxiresor är inte att tänka på.

Men de viktigaste nedskärningarna är nog de små men många, som att hitta billigt toapapper istället för det där kritvita trippeltjocka. Och några latte färre i månaden mår nog både min mage, mitt hjärta och min själ bättre av. Avslutningsvis tänker jag bidra med ett spartips från en väninna som i magra studenttider tog med sig sin tvålpump till universitetet och fyllde på den från skoltoaletternas jättedunk. Många bäckar små...

Inga kommentarer: