"" Lisa går på Berghs.: Me and Coco

torsdag 14 maj 2009

Me and Coco

Hej från ateljén! Idag har jag haft mappgenomgång med Anna-Pi, vår externa handledare som jag har utnyttjat alldeles för lite. Jag har ju ingen egentlig mapp (ni vet den man har sina arbeten i och tar med då man går på s.k. mappvisning; besök på byråer där man visar upp det man gjort när man söker jobb) än men jag ska ägna sommaren åt att fixa den tänkte jag! Vi tittade på några av mina arbeten och jag fick fin feedback. Bland annat beröm för min yviga och svulstiga stil som sticker ut väldigt bra men att det är viktigt med substans i ryggen, och att blanda brokigare arbeten med lugnare i min portfolio. Jag tror även att min personlighet och mitt sätt kan fungera balanserande på en mappvisning på byrå.

Jag sitter och jobbar med mitt skivomslag, det går bra men jag längtar lite ut i solen. Det är dock inte att tänka på, det ska vara klart tills på måndag, förpackningsdesignen ska göras till på onsdag och sedan har ju jag och M vårt vattenprojekt. Vi hade ett bra uppstartsmöte om det igår. Vi fick inte så mycket gjort kanske, (jag drack svart kaffe och roade mig med att fota folk på håll med M:s kamera med monsterobjektiv) men vi satte planeringen och jag tror vi kommer göra något riktigt bra. Men först, fokus på skolan.

Snart är det sommar, hörni!

3 kommentarer:

Anders Arhammar sa...

Nu har jag hört om denna kamera i flera dagar, så nu vill jag veta: Vad är det för kamera och hur stort är objektivet?

LB sa...

Den är svart och grå, ganska fyrkantig, har ett långt rör framtill och... nej jag skojar, jag ska be M svara.

PX sa...

[geek]D700, MB-D10 + 70-200.[\geek]
40cm kamera typ.