"" Lisa går på Berghs.: Slutspurten på Berghs - i bilder

måndag 25 maj 2009

Slutspurten på Berghs - i bilder

Vad gör du nu förtiden, varför hör du aldrig av dig... kanske ni nynnar. Men det börjar ju dra ihop sig nu. Jag har haft min sista lektion för den här terminen, nu väntar bara examensveckan, att titta på alla spännande projekt och att fira av alla 1-årsstudenter (Så som Lilla E, Chris, LL, Jojo, Em, P&C m.fl.) Hejdå! Det är grillfester, vernissage, champagnefrukostar... Facebookeventen poppar upp snabbare än krokus. Men först en liten recap, vi börjar med skolan. Sista månaden på Berghs:


Det var en tid av färgglada tuschspennor.

En tid av mönsterkonstruktion på Illustrationslektionen.

Med försök att lära sig rita av...

Som gick rätt bra för mig...

...men kanske något lite bättre för vissa.

En tid av frustration.

Tid för ett skivomslag gjort av chartreusefärgat papper...



...som lönade sig då Pompe radade upp klassen längst bak och frågade vilket som syntes bäst.

Fortfarande en tid för små provokationsförsök. (Affisch som följde med skivan).


En tid för experiment! (Satte upp detta på mitt skåp)

En väldig massa tid för ajvar. Moodboard bakom.

Ajvarstaden. Där bor Ajvanerna.

Annat fint.
Ja, många fina.


En tid för koncentration!


En tid för lek.

3 kommentarer:

Jon sa...

SJUUUKT fina konservburkar, sådana vill jag köpa mat i!

Men kanske svåra att stänga om man inte vill använda all ajvar på en gång, men det kan det vara värt om burken är fin :-)

Jessica sa...

Jag är också helt kär i det där ajvarmönstret. Jättesnyggt!

LB sa...

Tack så mycket Jon och Jessica! Jag blir jätteglad :)