"" Lisa går på Berghs.: Vatten

måndag 11 maj 2009

Vatten

...är temat för ett nytt projekt/event som jag och M ska arbeta med grafisk material till. Det är ett välgörenhetsprojekt, som har USA-koppling och frontfigurerna är en känd houseduo. Jag ska kolla upp hur mycket jag kan skriva om detta men det känns i alla fall jättebra att göra något nytt externt, det var ju ett tag sen, samt att jobba med M, som jag funkar bäst med i klassen känner jag. Våra uppdragsgivare, som vi jobbat med tidigare, är väldigt hängivna, inspirerande och duktiga på att briefa tydligt, vilket gjorde det lättare att tacka ja.

Vi jobbar gratis, men god publicitet, freebees och något fint att visa upp i portfolion är värt mycket. Välgörenhet, som sagt :)

Vi ska göra en inbjudan igen samt eventuellt mer, få se om det blir något med foto som jag ju så ofta glider in på. M är i alla fall väldigt nöjd med sin nya obscent stora kamera som han kånkat runt på i skolan på senaste...

1 kommentar:

NB sa...

Aha nu förstår jag vad M menade för projekt. Vad kul att ni hoppar på sånt nu i slutet… snart sommarlov. Lyckatill!