"" Lisa går på Berghs.: Slutspurten

torsdag 7 maj 2009

Slutspurten


Nu är det inte många veckor kvar till skolavslutningen och uppgifterna att lämna in blir allt färre. Fokus nu är på två saker. Förpackningsuppgiften i Grafisk Form (Ajvar, om ni minns?) då ska jag jobba med Ricky.

Om han får tid, hans var nämligen en av de tre designförslag som valdes ut av QX för vidare utvärdering - de har inte bestämt sig än! Jag var inte en av dem, men chefredaktören sa inför klassen, "någon hade ju valt att flippa ur totalt och det gick min chef stenhårt igång på!" så jag var tvungen att hugga honom då han gick och fråga om denna någon möjligen var undertecknad - det var det förstås :) "Ja det var ditt förslag, han älskade det - men insåg förstås att det inte riktigt skulle funka." Gott nog säger jag!

Den andra uppgiften är den sista i kursen redaktionell design, vi ska göra ett skivomslag med tillhörande booklet. Har ni några bra förslag på vilket band jag ska välja?

2 kommentarer:

Anders Arhammar sa...

Take me to the studio :-)

LB sa...

Hehe, ja den artisten är verkligen uppskattad av mig, dessvärre vill kursledaren Pompe gärna att vi tar ett band vars låtar klassen sedan kan känna igen, vi ska ha någon typ av gissningslek utifrån omslagen.