"" Lisa går på Berghs.: Färginjektion

tisdag 8 september 2009

Färginjektion

God eftermiddag! Jag sitter här och försöker tvinga mig själv att begränsa mitt projekt med en ny grafisk identitet till Nordiska Muséet. Nu får jag ta mig i kragen och bestämma mer konkret exakt vad jag ska producera.

Ska jag utveckla ett skyltsystem, göra kassar och visitkort? Eller borde jag lägga krutet på en omgjord logga, nya broschyrer och väggdekorationer. En uppfräschad hemsida och ett nytt typsnitt hinner jag i alla fall inte med. Eller...?

Men problemet känns angenämt. Det är ju ändå galet kul att jobba med detta! Jag ska fortsätta gnaga på min redan hårt åtgångna penna och lyssna på Simian Mobile Disco. Videon exploderar i härliga färger, något jag hoppas att Nordiska ska göra då jag är klar.

Inga kommentarer: