"" Lisa går på Berghs.: Långsamt hantverk

onsdag 9 september 2009

Långsamt hantverk

Godkväll! Vi har kvällslektion och går till 20 idag, jag kan knappt hålla ögonen öppna. Trots att jag sov ända till 11 idag tycks jag inte riktigt ha skottat igen hela hålet i min sömn som The One Show-projektet orsakade. Jag har lite huvudvärk så jag undviker kaffet och dricker massor av vatten istället, damerna i repan bistod mig även med en Alvedon - en stående tjänst för oss Berghselever (någon borde redovisa statistik över denna konsumtion).

Vi lär oss FontLab (ett program som man kan göra egna teckensnitt i) men min stackars trotjänare till dator vill inte riktigt vara med om att ha Illustrator, InDesign och FontLab öppna samtidigt utan envisas med enminutare till tankepauser. Då passar jag samtidigt på att ta egna sådana, och drömma lite.

Inga kommentarer: