"" Lisa går på Berghs.: Färglöst?

torsdag 3 september 2009

Färglöst?

Idag känner man igen oss tvåor på att vi är bleka och långsamma i rörelserna. Det enda som sticker ut är de röda blodkärlen i allas ögon : )

Betydligt mer färggrann har jag tänkt att Nordiska Muséets grafiska profil ska bli. Min skissbok (som ska vara 30 sidor lång imorgon) fylls på allt mer, och jag kom på imorse ett manér jag vill använda mig av - Nordiska folkloremönster! Jag sprang av en händelse på bilder av ryska bonader, och tyckte om färgerna och mönstren. Googlade runt lite och hittade likande bilder på tyg från hela Norden med samma färgprakt. Genom att inspireras av sådana kan jag få in lite färg på muséet men samtidigt tillmötesgå deras behov av en ständigt närvarande respekt för traditioner.

Bild: Hm... var det kanske ett Marimekkomönster?

Inga kommentarer: