"" Lisa går på Berghs.: Helgen i bilder

söndag 13 september 2009

Helgen i bilder


Nu är det höst! Äntligen halsduk, jacka och jeans sa jag igår då jag och Jen sprang runt på Gröna Lund för sista gången den här säsongen. Slänggungor, nachos och femkamp, allt gratis på vår gamla sommararbetsplats.

Är det någon som vet vad det är för växt jag har där i fönstret förresten? Mamma tog med den från Skåne, tydligen kommer den behålla sin vackra färg, den står inte i vatten. Den passar väldigt bra in bland färgerna i min lägenhet, jag gillar korall och alla toner däromkring.

Annars har jag som sagt haft släktmiddag, städsöndag och mysfrukost med hemgjord sylt och marmelad som jag fick av päronen. Det finns många fördelar med att ens föräldrar kommer och hälsar på, äntligen kan jag bli av med alla småproblem i lägenheten som jag aldrig tar tag i så som glappande lampkontakter, och jag lyckas aldrig riktigt få diskbänken så där spegelblankt skinande ren själv.

2 kommentarer:

Petnoga sa...

Växten heter japansk lykta (Physalis alkekengi).

Det är inte ofta man klagar på att man har för lite att göra, men nu känns det så. Upplevde du också det i början på ettan?

LB sa...

Åh tack! Min pojkvän tyckte den såg ut som just en sådan lykta, passande namn.

Ja, jag känner igen det du upplever. Jag blev smått galen av det efter allt prat om hur hårt det är att gå Berghs. Och det är det, så njut och koppla av borde jag kanske säga. Men jag vet, det är svårt när man mest är taggad att sätta igång, så mitt tips är istället: tävla! Det finns massor av tävlingar som börjar/slutar nu, säkert har Pålle mailat er om flera. Du kommer ändå ha för mycket att göra i vår då award season drar igång på allvar. Sätt dig och klura över någon brief redan idag :)