"" Lisa går på Berghs.: Skissat och klart

fredag 4 september 2009

Skissat och klart

Så där ja, nu har jag visat min skissbok för Martin Frostner och det var inga problem, han tyckte jag var på rätt spår och hade valt ett fint manér. Jag fick några bra tips och känner att jag har kött nog på benen att gå vidare.

Det där med en scrapbook måste jag fortsätta med. Visst har jag antecknat min research tidigare men just att klistra in bilder, rita och skriva i samma lilla bok är en toppteknik jag tidigare inte fått tillfälle (varit för lat för) att pröva.

Martin hade hittills inte träffat någon som valt Nordiska Muséet men nyss fick jag höra att VW också hade det och jag tror det är några till kanske. Borde jag bli lite mer hemlig med mina idéer nu? VW, läser du detta? : )

2 kommentarer:

Hull sa...

Aah, identitetsuppgiften med Martin. En av mina favoriter från de två åren på Berghs. Jag tog mig dock vatten över huvudet och valde Konstfack... :) Lycka till!

LB sa...

Det fanns inte på vår lista över val, kanske lika bra. Men jag undvek både Moderna samt Färgfabriken - som ju Martin själv gjort :)