"" Lisa går på Berghs.: Kaffektivitet

fredag 14 november 2008

Kaffektivitet

Idag fortsatte arbetet med kreativitetsövningar som jag skrev om igår. Inga hattar nu, men desto mer spring, partnerbyte, idéhetsande, tvång och ångest!

Vad är det vi jobbar med? Jo vi sprutar ur oss idéer åt Bloggkoll.se, en superbra sida som jag använder varje dag. Gå in och kolla filmen på förstasidan så förstår ni hur det funkar! På besök hade vi Dan Carlberg som varit med och startat Bloggkoll. Dan är designer och gav en väldigt bra förklaring och introduktion till sidan, och knäppte många av oss på näsan som blev bedragna av hans unga utseende (han är 19) och inte väntade oss att han skulle ha sådan järnkoll. Coolt!

Den som leder vårt arbete är också en sannerligen cool kille, Peter Viksten. Peter har hunnit med ungefär 2,3 designkarriärer på ett decennium eller två, han har jobbat med imponerande projekt både i Sverige och utomlands och dessutom startat en av mina favoriter, T-post (check it out!)

Det var inte alla i klassen som uppskattade hans hetsiga övningar men jag, som ofta blir uttråkad och otålig som en treåring i väntan på sin tur på gungställningen tyckte det var härligt att vi slappa stöta och blöta idéer i timmar.

Jag och Henrik jobbar med en kreativitetsövning som kallas idéboxen. Ser ni hur lycklig jag ser ut?
Sa jag att jag försöker trappa ned på kaffet? Märks det?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du ritar lite konstigt men de e fint

Anonym sa...

Trappa ned på kaffet? Por que? Det du däremot borde göra är att testa Classic:s "Selection Colombia Mancali". OMG! Men du kanske lever ett för hektiskt liv för att ha tid att brygga ditt egna kaffe. Tänk då på att ljudet av en sörplande kaffebryggare och doften av kaffe som sprider sig i lägenheten är bland det bästa som finns.

Ps. Tack för stöttningen på bloggen, betyder mycket. Dessvärre kan jag inte komma till stan och se din design irl. Men jag förväntar mig massa bilder, både här och på fejjan. Ds

LB sa...

Kaffe är faktiskt underbart. Men jag har upptäckt detta faktum för bara ett år sedan, så än så länge har jag trippat rätt bra på vanligt pulver! Men det kanske är dags att prova tyngre grejer?

Jag ska undersöka ditt tips! Jag är mest upptagen med att ta sovmornar så det hinns nog med :)