"" Lisa går på Berghs.: Luuk och jag

fredag 14 november 2008

Luuk och jag

Christian Luuk var grymt säker och inspirerande då han höll föredrag när tävlingen Shanghai Challenge kom till Berghs. Jag satt precis bakom och gav några pointers innan han gick upp :)

Förutom en underhållande livshistoria, roliga Hassan-anekdoter och fnissframkallande grafer kände jag igen mig mycket i hans berättelse. Christian gick naturvetenskaplig linje på gymnasiet och började sedan på Handelshögskolan, för att det var sådan man "skulle" göra om man hade bra betyg. Det han fann roligast var dock att sända studentradio i skolans källare, något som han av omgivningen blivit intalad var en hobby och absolut inget man kunde jobba med.



Jag trodde, allt för länge, att jag skulle få nöja mig med att få rita krumelurer i marginalen på mitt protokoll under något styrelsemöte. Att jobba med sådant jag nu studerar, kändes förunnat en exklusiv skara vilken det var bäst för min framtida lycka att jag så snart som möjligt insåg attjag inte tillhörde. Skönt att man har fel ibland!

Ska jag ställa upp i tävlingen? Mja. Trots en bra presentation känner jag att vi har för mycket i skolan nu och jag har för många sidoprojekt för att kunna göra ett bra jobb. Fast det vore allt kul att resa till Shanghai...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Wööw så häftigt.. not

Anonym sa...

Hej Lisa, läser din blogg flitigt men har aldrig tagit mig för att kommentera. Måste ge berömm för en rolig blogg, du uppdaterar ofta och har mycket foton. Lycka till med plugg! /Dimi