"" Lisa går på Berghs.: Två steg framåt, ett tillbaka

onsdag 26 november 2008

Två steg framåt, ett tillbaka

Jag mellanlandar hemma ibland. Men egentligen bor jag på Berghs.

Idag tog jag en avstickare till min lägenhet, lyckades diska några mögliga matlådor och andas. Jag tog en promenad till stora mataffären för att storhandla, ringde släkt och vänner på vägen i snön och mörkret, drömde om min långlediga jul.

Jag tittade igenom kameran och mobilen för att se vad jag hade för spännande kort att lägga upp åt er, men det var sorgligt tomt, så jag tittade ett halvår tillbaka i tiden.

Exakt sex månader tidigare, någon timme senare än det här inlägget skrev, togs denna bild. På familjen H:s egna ö, gänget och jag, efter bastu och bad, vid grillen, innan middagen som blev av först 01 och varade halva natten. Bra att tänka på när det blåser kallt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

åh.. du verkar verkligen längta tillbaka till sommaren med tanke på sms:en och inlägget;) Men vem gör inte det så här dags om året!

puss!

ps. endast 25 dagar till vintersolståndet.. så snart är det midsommar igen=)

Hansby sa...

Jaha... Här tänkte jag skriva att det har vänt om en månad men då var det nån som hade smitit före. Tack tack.

Nåja, vintersolståndet är förmodligen årets bästa dag! :)

Anonym sa...

Söööööööööööt