"" Lisa går på Berghs.: Må bäste

tisdag 11 november 2008

Må bäste

Nu på senhösten börjar tävlingarna anhopa sig. Jag har mycket att göra i skolan men känner efter Brand X att jag gärna skulle vilja ta mig an ett nytt tvärprojekt där jag kan jobba tillsammans med elever från andra linjer på Berghs.

På torsdag är det kick-off (med Kristian Luuk!) för en av Sveriges största studenttävlingar inom mitt område, Shanghai Challenge. Efter att ha läst igenom de fyra olika brieferna kände jag inte mig särskilt lockad (det var för mycket koncepttänk och för lite skapande för min smak) men jag kanske ger det en chans ändå. Priserna är fina och det är kul att tävla!


En tävling som jag definitivt ska ställa upp i är D&AD Student Awards; det är en enorm och mycket prestigefylld tävling som går av stapeln under våren. I teams om max fem väljer man vilka och hur många av de kring 40 briefer som finns, alltid skarpa uppdrag för verkliga företag. Det handlar om allt från att göra affischer och reklamkampanjer till att "Create an image that can be executed on a monumental scale in order to humanise a large architectural space at KPMG's UK office." Låter det inte jätteroligt?

Nu ska jag bara börja ragga deltagare till mitt eminenta och självklart överlägsna tävlingsteam hmm...

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag antar att du vet att det är ett par för oss ganska välbekanta herrar som är med bland dem som startat Shanghai Challenge...?