"" Lisa går på Berghs.: Måndag

måndag 24 november 2008

Måndag

God morgon! Jag står och tittar ut över Enskede Park, det är riktigt vintermysigt och i fönstret står stjärnan jag fick jag mamma och pappa förra veckan, redo att tändas snart. Veckan som kommer är fulltecknad som vanligt, och jag ser fram emot den som vanligt!



Måndag: Mycket kaffe och stress på förmiddagen då jag och E gör klart vårt kapitel i Bålstaboken till slutuppgiften i Grafisk Form 1. Sen har vi lektion till 20.00!

Tisdag: Vi ska få en slutuppgift i Designlab 1 och vi har lektioner hela dagen. På kvällen ska jag och klassen sitta och "gridda" som det heter, skapa rutnät och lägga in text i en bok.

Onsdag: Delinlämning av slutuppgiften i Typografi 1. Vi ska ha lagt in text och layoutat klart hela den bok vi ska lämna in. Texten skriver vi inte själva, men det är väldigt noga med format, proportioner, typsnittsval och textregler.

Torsdag: Berghs Bar igen på skolan. Denna gången annordnas den av utbildningen med det långa namnet, Interaktiv kommunikation - Webbstrateg.

Fredag: Jag och M lär nog komma igång igen och jobba med Embrink. Nu när inbjudan går ut är det program, keynote-mall och objektpresentationer som ska svängas ihop! Dessutom fyller J i klassen år.

Lördag: Kommer jag sitta på skolan tredje helgen i rad?

Söndag: Zzzz...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Stumpan du är duktig du!! =)
Jag vill också ha en stjärna som står på sin fot, jag har bara hängvariant! var köpte de det?
puuuuss!

LB sa...

Stjärnan vet jag inte vad den är ifrån men det skulle kunna vara så enkelt som IKEA! Och dessutom - den kommer med en lampskärm så man kan variera! Nu har man blivit med inredningsblogg plötsligt... :)