"" Lisa går på Berghs.: Mitt utrymme

onsdag 12 november 2008

Mitt utrymme

Just nu sitter jag och rotar fram gamla HTML-kunskaper från en avlägsen del av min hjärna, som inte används sedan... 90-talet? När jag var 16 kodade jag min egen hemsida och suddade bort finnarna på fotona i Photoshop 2.0. Det var tider det! Trots IT-revolutionen finns det ett decennium senare fortfarande ett behov att kunna knacka ren kod, tänka sig!


Jag håller på med ett frilansprojekt där jag skapar ett MySpace till en kund. Det är en artist, en jätteduktig tjej, som vill ha en design som speglar hennes musik och personlighet.

För att skapa ett snyggt MySpace krävs kunskaper i både HTML och gärna CSS, det finns många fina mallar där ute men det är svårt att skapa något unikt med dem. Nu sitter jag och arbetar med en kombination av foton och illustration för att skapa den rätta känslan. Ni får se när det blir klart!

Inga kommentarer: