"" Lisa går på Berghs.: Bokstavligt talat

onsdag 18 februari 2009

Bokstavligt talat

Igår strax innan 22 blev jag klar med min bok! Vissa satt hela natten och sov inte ens.

Idag har vi haft presentation. Precis som när vi gjorde böcker i kursen Typografi 1 är jag smått hänförd över allas kreativitet samt hantverksskicklighet. Dock glad att jag inte använt kvistpapper och pasteller som ungfär 75% hade gjort : )

Hur blev då min bok? Alltså, jag är nöjd med mina färgval och jag gillar att jag körde på en annorlunda förpackningsidé.

Men dels så blev den grå asken lite småslarvigt gjord (limmet släppte och den var sladdrig) och dels så var själva boken inte särskilt genomarbetad, då menar jag originalitet i typografi o pappersval. Jag känner att omkring 10 timmars extra arbete skulle gynnat den - vilket stämmer ganska bra överens med den tid jag lagt på modeprojektet som jag borde suttit med detta istället!

Min bok var en bra bit ifrån topp fem, men jag är glad ändå! Tur att jag inte är av en ångestfylld natur :)

Här får ni ett smakprov.

Inga kommentarer: