"" Lisa går på Berghs.: Veckans inspiration - förpackningsdesign

torsdag 19 februari 2009

Veckans inspiration - förpackningsdesign

Oj, nu var det längesedan jag inspirerade er. Men eftersom jag själv, både i och med Typografin och OKI-projektet, har fått mig en grundkurs i förpackningsdesign, tänkte jag att ni också skulle få chansen att snöa in på detta spännande område.

Husguden för alla förpackningsnördar är förstås The Dieline, som dagligen uppdateras med spännande förpackningar som denna vinflaska
En annan bra förpackningsblogg är Lovely Package, där jag hittade den här fina hudvårdsserien

Under de senaste veckorna har jag haft stor nytta av denna bok
Som ingår i denna serie. Det jag gillar bäst med boken är dess geniala utformning; varje högersida är en bild på den färdigvikta förpackningen, varje vänstersida är en utvikt och lättförståelig mall av densamma. Och längst bak finns en CD-skiva med alla dessa mallar i EPS-format. Toppen!

Och avslutningsvis en liten tillbakablick. The American Package Museum är en site man lätt fastnar på, på grund av fina bilder som denna (undertecknad har en viss svaghet för produkten nedan)

1 kommentar:

Anonym sa...

Det där är en grym bokserie faktiskt.