"" Lisa går på Berghs.: I afton Berghs

tisdag 17 februari 2009

I afton Berghs

Imorse var jag uppe i ottan men pigg av solen och lämnade min bok för limbindning på ABA vid Wennergrens center, ett stenkast från skolan. De tar bara 90 kronor vilket gör tillsammans med papperet jag köpte igår att mina utlägg för boken landar kring 500-lappen, betydligt mindre än de 1000 som elever tydligen vanligtvis lägger på denna uppgift.


När jag sen kom till skolan kändes min omslagsidé tråkig - och jag gav mig in på att göra om allt i sista stund : ) Jag har en riktigt cool japansk bok om förpackningsdesign som jag lånat på Konstfack (tror den var med på ett hörn förut) och där hittade jag en tokfin kartong som jag ville stoppa min bok i. Så hela dagen har jag ritat, mätt, räknat, skurit, falsat (vikt) och svurit ;) Efter lektionen i Designhistoria ska jag vika ihop min andra prototyp, sen blir det råkörning på riktigt papper. Wish me luck! Hm kanske ska jag göra en liten rolig film då till er...

Inga kommentarer: