"" Lisa går på Berghs.: Rookies hjälper Rookies

lördag 14 februari 2009

Rookies hjälper Rookies

...hette ju modeeventet som gick av stapeln på Café Opera i torsdags. Jag tog med mig Essie, Jen, Viv och Eve. Dessutom var Gabs där efs hon arbetar som modell och var med i en av de filmer som visades denna för att presentera märket Säby.

På plats fanns så kallade adshells (ni vet de där stora upplysta skyltboxarna som finns bl.a på busshållplatser) med bilder, modefoton, som är skapade av elever i Grafisk Design-tvåan. Dessa var sponsrade av företaget Clearchannel som gör sådana. Tyärr var 2orna ganska ledsna för det fanns tydligen ett ganska luddigt tävlingsmoment i uppdraget, som gjorde att bara några få av modebilderna fanns med på Caféet. Trist! I från Berghs som jobbat med detta har slitit hårt och gjort en bra jobb. Synd att eventet ändå kändes dåligt ordnat - det skulle behövs en ordentlig arbetsgrupp.

Jag hade ändå jättetrevligt med alla mina vänner - men gick hem vid 22. Var ni där?

Jag med sköna damer - jag var dålig på att fota men snart dyker nog vimmelbilder upp på Berghs.se samt Sthlmsfinest.com

Min fina vän Gabs fotad för märket Säby. Bild tagen från Berghs.se

Alla kommenterade att jag var fin i håret, tack!
Vi Berghselever måste ju alltid vara så himla kreativa ;p

Högt på surrealismskalan: Att komma till Café Opera och se de adshells vars innehåll jag utformat vid ingången...

Eftersom det var ganska segt emellanåt roade jag mig med deras multispegel!

Inga kommentarer: