"" Lisa går på Berghs.: Helgen i bilder - Falunspecial

söndag 15 februari 2009

Helgen i bilder - Falunspecial

1,5 dygn i Falun gör Lisa lugn och glad och laddad att typografera igen. Jag har hunnit med massor av god mat och gott vin, sång för mamma i ottan, husspekulationer, melodifestivalstittande, långfärdsskridskor och varm choklad. Jag har så många härliga bilder så ni får se nästan alla. För att ge er känslan av meditation på dalmål!

Det var ganska mycket snö när jag kom hem.

Sån snö jag älskar, Falunsnö. Fluffig och användbar!

Vi har ju en skidback mitt i stan...

Fast jag ville åka på isen.

...vilket jag och pappa gjorde!

Sandhamnsmössan har aldrig varit längre ifrån sitt naturliga habitat ;)

...och varm choklad har aldrig smakat bättre!

Fast det var mamma som fyllde år fick jag fina lattemuggar från Höganäs, visste ni att de lagt ned fabriken nu?

Bortskämd med toppenmiddag blev man också.


Idag söndag har det förstås blivit Berghsbesök igen. Snälle vännen O kom förbi med kaffe och bulle till trött typograf. Och i mina finaste skor från Amerikat och spelandes en liten trudelutt på min älskade melodica, så det tog ej emot.


2 kommentarer:

essie sa...

Män du! va mä snö dä va!! avis...!

LB sa...

Joddu dä va dä!