"" Lisa går på Berghs.: Att välja rätt

tisdag 7 oktober 2008

Att välja rätt

Så här två månader in på utbildningen känner jag att en av de saker som stressar mig mest är alla val som måste göras. Två år känns som otroligt lite att kunna lära sig så mycket, skapa kontakter, skaffa erfarenhet, visa upp sig, hitta sin stil... Några av de saker jag vill lägga tid på men känner att jag inte hinner är:

1. Jobba extra utanför skolan
2. Förbereda och planera sommarjobb/praktik
3. Fota mina hittills utförda arbeten och komplettera min portfölj
4. Läsa ALLA böcker vi ska läsa i skolan
5. Ställa upp i alla de roliga tävlingar vi erbjuds delta i genom Berghs

Särskilt punkt nr. 5 är något jag vill satsa på, vi får ständigt intressanta briefs mailade till oss, jag ska verkligen försöka tävla mer. Det finns inget att förlora på det! Förra veckans torsdagsföreläsning erbjöds vi delta i en tävling som Skyltgruppen ordnade, uppdraget består av att skapa en (skylt)identitet för korsningen Sveavägen/Kungsgatan.

De höll en intressant föreläsning om skyltar i allmänhet också, och hade med sig några läckra exemplar. Neon-A:et skulle passa som lampa i mitt fönster...

1 kommentar:

Anonym sa...

Cool photos, are u a student?