"" Lisa går på Berghs.: Konnichiwa!

lördag 11 oktober 2008

Konnichiwa!

Vad är det nu jag ska fota? Jo där kommer ni in i bilden, jag har skapat en lååång lista på galna och härliga saker - men sen att få tag i dem, ja det är en annan historia. Jag tänkte lägga upp min lista och ber er som känner mig (förresten, ni som inte gör det och bor i Stockholm är förstås också välkomna att hjälpa till!) leta i skrymslen och vrår!

Hur har jag tänk då jag valt objekt? Jo jag har skapat en karaktär som "äger" sakerna, för att kunna se en röd tråd i urvalet. Min karaktär är en japansk tonårspojke - Harajuku-style; tänk punk, neon, mystik, androgynt, 80-tal, subkultur, groomad, digital/analog, svart, metall och texturer.

De objekt jag är på jakt efter är:

Färgglatt Game & Watch-spel/ genomskinlig gameboy (Check!)
Tvåfärgade pillerkapslar
Godis – blank gelé
Minisprayburk m fatcap/Fet tuschpenna/
Säkerhetsnålar, stora, färgade?
Spelkort – pinup?
Ngt med nitar på – bilhandskar?
Llösa datortangenter
Extrabreda skosnören
Udda smycken – plexiglas?
Voodoo-docka
DJ-hörlurar/udda snäckor
kassettband i färg – genomskinligt?
pommes frites i förpackning
blingad mobil/gammaldags telefonlur i stark färg
plektrum i färg
sax/kniv/skruvmejsel
solglasögon/glasögon – persienn-solglasögon
hårspray/gele/ngt produkt - japanskt
tärningar – blingade
Färska, mörka körsbär
Nyckelring med japansk leksak på
Rubiks kub
digitalt armbandsur

En ganska knäpp lista, men jag tror det kommer bli jättebra. Sitter du på ett turkost kassettband eller har en mobil full av ädelstenar snälla HÖR AV DIG!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Lisa, jag gillar din blogg. Jag ska söka Berghs och Beckmans i vår, har du några tips heh hehe

Anonym sa...

Jag har men då får du komma till Karlstad he he