"" Lisa går på Berghs.: Lyxstart för D'artagnan

fredag 16 januari 2009

Lyxstart för D'artagnan

Äntligen har CSN-pengarna rullat in, precis lagom tills soppmatlådorna i frysen tog slut!

Idag lyxade jag till det med en mezelåda, passade bra för att fira mitt nya samarbete också. Jag ska jobba med de tre musketörerna LL, Chris och lilla E på ett par briefer i tävlingen D&AD. Jag har ju som förut nämt en annan grupp som jag hoppas på att komma igång och arbeta med också, men troligvis är de briefer vi väljer att arbeta med i respektive grupp inom skilda områden - det finns ju så många!

Vi hade en rolig uppstart på arbetet och kläckte i vilket fall tre bra idéer efter kaffe, dumle och meze. (Fast en smart student tog förstås med sig hälften hem och frös in :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ska ni satsa på vinst, kolla de gamla tävlingarna på hemsdan. När jag var på Student Awards vann enbart lösningar med starka idéer. Själva utförandet sög, som brukligt när det gäller britter. Särskilt realistiska lösningar vart det inte heller...

LB sa...

Jag vet inte om du ger rådet att satsa allt krut på idén eller att inte göra det? :) Men ja - vi har förstått ifrån briefen att man helst ska lämna galna, "i det blå"-förslag och inte ta någon hänsyn till teknisk implementering. Vilket vi nog tänkte göra - fast med ett snyggt och väldesignat utförande förstås! ;)