"" Lisa går på Berghs.: Veckans inspiration

torsdag 8 januari 2009

Veckans inspiration

En snabblösning vid idétorka är de rena inspirationssiterna. De flesta jag känner som är intresserade av design har en eller flera av dessa som bokmärken och kollar dem dagligen.

Populärast är väl Ffffound, liknande är The Style Press och Design You Trust. jag gillar Inspire me now! bäst. Design Observer är lite mer branschintern, Neu Black har mer text, Grain Edit uppdateras mer sällan.

Några fina bilder från siterna:Dessa siter är en slags bildbloggar där vissa uppdateras av alla medlemmar gemensamt, medan andra har en mer styrd redaktion.

Det är härligt att förlora sig i alla snygga bilder, tyvärr får man komma ihåg att man inte är ensam om att titta här - det blir lätt för internt. Blanda ut med annat!

2 kommentarer:

Anonym sa...

helt fantastiska de där papperskreationerna med snurrar! Förresten, är det AD eller grafisk design du går på Berghs? Hur bra är det? Jag ska försöka söka nu till våren.

LB sa...

Hej Annika, jag går Grafisk Design. Det är utmanande, utvecklande och utmattande! Det passar mig men bara du vet om det kommer passa dig. Lycka till med ansökan!